Resultaat 1 - 10 (van 42)

• Workshop: Leren praten met boekjes in Bibliotheek IJmuiden Bekijk details

9 oktober 2024

Op woensdagavond 23 oktober organiseert de Bibliotheek IJmuiden, in samenwerking met een verpleegkundige van het consultatiebureau, een inspirerende workshop over het leren praten en hoe boekjes hierbij kunnen helpen. Deze workshop is een initiatief van het consultatiebureau (JGZ) en biedt ouders en verzorgers handvatten om de taalontwikkeling van hun kinderen te ondersteunen.

• De Nationale Voorleeslunch met Ome Sjef en tante Greet Bekijk details

9 oktober 2024

Zo af en toe denk ik nog wel aan hen, aan ome Sjef en tante Greet. Ze waren met elkaar getrouwd, maar ze waren in bijna alles tegenpolen. Ome Sjef was een broer van mijn moeder. Hij was een zachtaardige man, broodbezorger van beroep, die in zijn vrijetijd stillevens en het boerenleven schilderde. Zijn schilderijen oogden technisch misschien wat onbeholpen, maar thuis hadden we er toch twee aan de muur hangen, want ja, ze waren wel van ome Sjef. Ik vond ze trouwens ook best mooi.

• Woensdag 16 oktober online bijeenkomst voor ouders die gaan scheiden Bekijk details

5 oktober 2024

Op woensdag 16 oktober organiseren alle gemeenten van het Scheidingsplein een online bijeenkomst voor ouders die gaan scheiden. Het Scheidingsplein is een website met informatie en advies voor mensen die gaan scheiden. Eén van de doelen van scheidingsplein.nl is het voorkomen dat kinderen de dupe van de scheiding worden. De ouderbijeenkomst kan hier bij helpen.

• Ontdek de Vernieuwde Nieuwsbrief van Bibliotheek Velsen! Bekijk details

3 oktober 2024

Met trots presenteren wij de volledig vernieuwde nieuwsbrief van Bibliotheek Velsen! Als bibliotheek blijven we ons ontwikkelen, en dat geldt ook voor de manier waarop we jou op de hoogte houden van al het moois dat we te bieden hebben. De nieuwe nieuwsbrief is niet alleen frisser en overzichtelijker, maar zit ook boordevol inspiratie en informatie voor iedereen.

• Kom erbij! Week van de Ontmoeting in Bibliotheek Velsen Bekijk details

28 september 2024

Van 26 september tot en met 2 oktober staat de Bibliotheek Velsen in het teken van ontmoeting en verbinding tijdens de Week van de Ontmoeting. Iedereen heeft behoefte aan het gevoel ergens bij te horen, maar helaas voelen steeds meer mensen – jong én oud – zich eenzaam. Daarom organiseert de bibliotheek een reeks gezellige activiteiten waar iedereen van harte welkom is om mee te doen.

• Feestelijke Opening van De Cirkel in Velserbroek: Een Groot Succes Bekijk details

17 september 2024

Afgelopen zaterdag, 14 september, was het feest in Velserbroek, waar de officiële opening van De Cirkel een overweldigend succes bleek. Onder begeleiding van illusionist Steven Kazan en wethouder Gideon Nijemanting werd het vernieuwde pand feestelijk ingehuldigd. Het evenement trok een groot aantal bezoekers, die nieuwsgierig waren naar wat deze nieuwe plek te bieden heeft.

• BoekStartcoach stimuleert voorlezen in thuistaal Bekijk details

6 september 2024

Tijdens de Week van Lezen en Schrijven delen BoekStartcoaches in het hele land het vrolijke 'Zoekboek in 10 talen' uit. Met dit cadeauboek stimuleert de BoekStartcoach ouders om voor te lezen in de taal die ze het beste beheersen.

• Verruimde openingstijden Bekijk details

26 augustus 2024

Vanaf september zijn de deuren van Bibliotheek Velsen op doordeweekse dagen al vanaf 9:00 uur geopend. Dit betekent dat je eerder dan ooit kunt binnenlopen om te studeren, boeken te lenen of te genieten van een inspirerende omgeving.

• Vernieuwde website bibliotheek Velsen: Een fris, modern en gebruikersvriendelijk ontwerp Bekijk details

7 augustus 2024

Met trots presenteert de bibliotheek haar vernieuwde website, een platform dat niet alleen een frisse en moderne uitstraling heeft gekregen, maar ook aanzienlijk gebruiksvriendelijker is geworden. Deze update komt voort uit een groeiend besef van het belang van digitale toegankelijkheid en de wens om onze diensten nog beter beschikbaar te maken voor al onze leden.

• Problemen met de app Bekijk details

29 juli 2024

Let op! Op dit moment zijn er problemen met de app van de bibliotheek (de Wise app) waardoor inloggen niet goed lukt. De ontwikkelaar is er mee bezig.

Paginanavigatie