BoekStartcoach stimuleert voorlezen in thuistaal

Gepubliceerd op: 6 september 2024 11:32

Tijdens de Week van Lezen en Schrijven delen BoekStartcoaches in het hele land het vrolijke 'Zoekboek in 10 talen' uit. Met dit cadeauboek stimuleert de BoekStartcoach ouders om voor te lezen in de taal die ze het beste beheersen.

Over de Week van Lezen en Schrijven

Van 8 tot en met 15 september vindt de Week van Lezen en Schrijven plaats, een nationale campagne om laaggeletterdheid in Nederland onder de aandacht te brengen. Het leesbevorderingsprogramma BoekStart zet zich in om laaggeletterdheid te voorkomen door jonge kinderen en hun ouders het plezier in boeken en voorlezen te laten ervaren.

Wat krijgen ouders?

Ouders die op het consultatiebureau in IJmuiden advies krijgen over de taalontwikkeling van hun peuter ontvangen vanaf maandag 9 september een waardebon voor het boek in verschillende talen met bijpassende voorleestips van de BoekStartcoach. Met de bon kunnen ze bij de bibliotheek in IJmuiden het boek komen ophalen.

Ouders van baby’s ontvangen het BoekStartkoffertje met twee babyboekjes voor hun baby en het gratis lidmaatschap van de Bibliotheek.