Vernieuwde website bibliotheek Velsen: Een fris, modern en gebruikersvriendelijk ontwerp

Gepubliceerd op: 7 augustus 2024 11:05

Met trots presenteert de bibliotheek haar vernieuwde website, een platform dat niet alleen een frisse en moderne uitstraling heeft gekregen, maar ook aanzienlijk gebruiksvriendelijker is geworden. Deze update komt voort uit een groeiend besef van het belang van digitale toegankelijkheid en de wens om onze diensten nog beter beschikbaar te maken voor al onze leden.

Een fris en modern Design

Het eerste wat opvalt aan de vernieuwde website is het eigentijdse design. Met een strakke, minimalistische lay-out en levendige kleuren, biedt de nieuwe look een visueel aantrekkelijke ervaring. De homepage is nu overzichtelijker, met duidelijk gemarkeerde secties voor populaire boeken, evenementen en bibliotheeknieuws. Dit maakt het voor gebruikers makkelijker om snel de informatie te vinden die ze zoeken.

Verbeterde toegankelijkheid

Een belangrijk aspect van de vernieuwde website is de verbeterde toegankelijkheid. De site is nu beter bruikbaar voor mensen met een visuele of auditieve beperking, dankzij de integratie van functies zoals schermlezerondersteuning en ondertiteling bij video’s. Ook is er rekening gehouden met kleurcontrasten en lettergrootte, zodat de site leesbaar is voor iedereen, ongeacht eventuele beperkingen.