Feestelijke Opening van De Cirkel in Velserbroek: Een Groot Succes

Gepubliceerd op: 17 september 2024 17:18

Afgelopen zaterdag, 14 september, was het feest in Velserbroek, waar de officiële opening van De Cirkel een overweldigend succes bleek. Onder begeleiding van illusionist Steven Kazan en wethouder Gideon Nijemanting werd het vernieuwde pand feestelijk ingehuldigd. Het evenement trok een groot aantal bezoekers, die nieuwsgierig waren naar wat deze nieuwe plek te bieden heeft.

Een impressie

Tijdens de opening konden de aanwezigen een uitgebreide rondleiding krijgen door het gebouw, waar Bibliotheek Velsen, Stichting BuitenGewoon, en verschillende maatschappelijke organisaties hun krachten hebben gebundeld. Zo waren onder andere Socius Maatschappelijk Dienstverleners, Baak, het Sociaal Wijkteam, de wijkverbinder, Welzijn Velsen en de Volksuniversiteit IJmond aanwezig om dit bijzondere moment samen te vieren.

Een van de hoogtepunten van de dag was de Maakplaats van de bibliotheek, waar bezoekers enthousiast reageerden op de vele mogelijkheden die het biedt. Ook de werkplaatsen van Stichting BuitenGewoon kregen veel lof. Hier konden mensen kennismaken met creatieve en leerzame activiteiten, wat veel enthousiasme opwekte bij jong en oud.

De feestelijke sfeer werd nog eens extra versterkt door optredens van de getalenteerde muzikant Chris Colleye, die samen met dansers van DanceWorks Velsen en zangeres Esther de Haas – beter bekend als Funky Diva Ezz – voor een vrolijke ambiance zorgde. Voor de jongste bezoekers was er zelfs een speciale verschijning van niemand minder dan Nijntje, wat natuurlijk voor veel blije gezichten zorgde.

De dag was niet alleen een feest, maar ook een prachtige kans om de gemeenschap van Velserbroek dichter bij elkaar te brengen en te laten zien wat De Cirkel allemaal te bieden heeft. Kortom, een dag om met een glimlach op terug te kijken.

Benieuwd geworden naar De Cirkel? Ontdek zelf de mogelijkheden en kom snel een keer langs!