De Nationale Voorleesdagen gaan van start

Gepubliceerd op: 24 januari 2024 20:33

Op 24 januari gaan de Nationale Voorleesdagen van start en wordt er in de Bibliotheek aan heel veel kinderen voorgelezen uit het Prentenboek van het Jaar: Help! Een verrassing! van Miriam Bos. Tijdens De Nationale Voorleesdagen zijn er bij de Bibliotheek gratis vertalingen beschikbaar van het Prentenboek van het Jaar in het Pools, Turks, Arabisch en Oekraïens.

Een comité van bibliothecarissen, boekhandelaren en leerkrachten koos bovendien nog negen andere boeken die heel geschikt zijn om voor te lezen. De Prentenboek Top 10 is te vinden op www.nationalevoorleesdagen.nl en in de Bibliotheek op de speciale tafel. Tot het eind van de Nationale Voorleesdagen kunnen de boeken alleen in de Bibliotheek gelezen worden. Vanaf 4 februari kun je de boeken ook lenen.